Podcast sorozatot indítottunk

A véleményeken túl.
Társadalmi, politikai jelenségekről a tudomány nyelvén, közérthetően. 

A Társadalomtudományi Kutatóközpont podcast sorozata

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Neumann Eszterrel és Papp Z. Attilával, a Társadalomtudományi Kutatóközpont Kisebbségkutató Intézet kutatóival beszélget Fekete Balázs Az iskola nem sziget projekt kapcsán.
Miért ér el az egyik iskola jobb eredményeket, mint a másik?
Van-e annak jelentősége a sikeresség szempontjából, hogy mennyire illeszkedik az iskola a helyi társadalomba?
Hogyan birkózhatnak meg az iskolák a digitális átállás nehézségeivel? 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Milyen értelemben tekinthető sikeresnek a járványkezelés Spanyolországban? 
Hogyan hat a spanyol politikai kultúrára a krízishelyzet, a vetélkedés vagy az együttműködés kerül az előtérbe? 
Hogyan és milyen mértékben változtatja meg a spanyol uniós politika preferenciáit az egyre szélesebb rétegeket érintő gazdasági válság?
Miben más a járvány kezelése Magyarországon és Spanyolországban? 
Ezeket és hasonló, a magyar médiában kevéssé vizsgált kérdéseket jártunk körül a Tóth Andrással készült beszélgetésben.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Hogyan alakult át a családok élete a járványhelyzet hatására?
Hogyan hatnak a kijárási korlátozások a családok életére, különösen a gyerekkel való foglalkozásnál?
Megváltozik-e a családokon belüli munkamegosztás a járványhelyzetben?
Hogyan épülhet be a családok emlékeibe a jelenlegi helyzet?
Ezekről és hasonló kérdésekről beszélgettünk Koltai Júliával.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Mi a különbség a kemény tudományként felfogott és a kritikai szociológia között?
Hogyan alakul a szociológia szerepe a mai magyarországi közbeszédben?
Miért fontos, hogy egy konferencia sikeres legyen, és mitől sikeres egy konferencia?

Ezekről és hasonló kérdésekről beszélgettünk Gárdos Judittal és Kristóf Lucával.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Mivel foglalkozik a jogszociológia tudományterülete?
Honnan ismerjük a törvényeket, és miért tartjuk be őket?
Mit tanulhatunk a járványhelyzetből?

Ezekről és hasonló kérdésekről beszélgetett Fekete Balázzsal Boda Zsolt.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Hogyan és milyen elemekből épül fel az európai kisebbségvédelem jogi keretrendszere?
Miért nem tudnak hatékonyan működni az európai kisebbségvédelmi egyezmények?
Hogyan értékelte a Beneš-dekrétumok jogi hatásait az Európai Emberi Jogi Bíróság?

Ezekről és hasonló kérdésekről beszélgettünk Fiala-Butora Jánossal.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Miért tér el az alkotmánybíráskodás kutatásának európai és amerikai megközelítése? Hogyan mérhető az alkotmánybírósági döntések erőssége? Milyen finomabb és direktebb eszközök állnak az alkotmánybíróságok rendelkezésére a törvényhozás befolyásolása érdekében? Megalapozottak-e az első magyar alkotmánybíróság tevékenységével kapcsolatos mítoszok?

Ezekről és hasonló kérdésekről beszélgettünk Pócza Kálmánnal.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Ezekről és hasonló kérdésekről beszélgettünk Kovách Imrével.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––