Podcast sorozatot indítottunk

A véleményeken túl: társadalmi, politikai jelenségekről a tudomány nyelvén, közérthetően. A Társadalomtudományi Kutatóközpont podcastja
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Neumann Eszterrel és Papp Z. Attilával, a Társadalomtudományi Kutatóközpont Kisebbségkutató Intézet kutatóival beszélget Fekete Balázs Az iskola nem sziget projekt kapcsán.
Miért ér el az egyik iskola jobb eredményeket, mint a másik?
Van-e annak jelentősége a sikeresség szempontjából, hogy mennyire illeszkedik az iskola a helyi társadalomba?
Hogyan birkózhatnak meg az iskolák a digitális átállás nehézségeivel? 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Milyen értelemben tekinthető sikeresnek a járványkezelés Spanyolországban? 
Hogyan hat a spanyol politikai kultúrára a krízishelyzet, a vetélkedés vagy az együttműködés kerül az előtérbe? 
Hogyan és milyen mértékben változtatja meg a spanyol uniós politika preferenciáit az egyre szélesebb rétegeket érintő gazdasági válság?
Miben más a járvány kezelése Magyarországon és Spanyolországban? 
Ezeket és hasonló, a magyar médiában kevéssé vizsgált kérdéseket jártunk körül a Tóth Andrással készült beszélgetésben.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Hogyan alakult át a családok élete a járványhelyzet hatására?
Hogyan hatnak a kijárási korlátozások a családok életére, különösen a gyerekkel való foglalkozásnál?
Megváltozik-e a családokon belüli munkamegosztás a járványhelyzetben?
Hogyan épülhet be a családok emlékeibe a jelenlegi helyzet?
Ezekről és hasonló kérdésekről beszélgettünk Koltai Júliával.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––